maandag 8 juli 2013

Alvast een beetje vakantie

Vandaag ben ik op de fiets naar het werk geweest. Het weer is goed, de vakantie is begonnen en ik was ervoor in de stemming. Ooit fietste ik iedere dag zo'n 40 kilometer naar school, 20 kilometer heen en 20 kilometer terug. Dat fietstochtje vond ik altijd heerlijk. De rit terug naar huis bood de gelegenheid om alles wat de dag had gebracht los te laten. Het was in een tijd dat langzaam leven nog de norm was. 
 
Inmiddels is het tempo van het leven behoorlijk opgeschroefd. Zo nu en dan laten we dat tempo nog even los. In de vakantie bijvoorbeeld: lekker langzaam leven en bestaande routines doorbreken. Dit jaar gaan we niet met vakantie. Het is namelijk de bedoeling dat we gaan verhuizen. Terug naar huis. Misschien is dat wel de mooiste vakantie ooit. En de routines doorbreken? Daar ben ik vandaag mee begonnen:op de fiets naar het werk. Alvast een beetje vakantie. Morgen weer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten